Svenska minsvepare (mindre) M15 – M26 (40-båtarna) under kriget. Del 7

HMS M15. Bild Sjöhistoriska museet, Stockholm SMM Fo200128.

HMS M15, i tjänst 1941 – 1984.

 

HMS M16. Bild Curt S Ohlsson.

HMS M16, i tjänst 1941 – 1984

HMS M17. Bild Sjöhistoriska museet, Stockholm SMM Fo200132.

HMS M17, i tjänst 1941 – 1986.

HMS M18. Bild Sjöhistoriska museet, Stockholm SMM Fo88518AB.

HMS M18, i tjänst 1941 – 1986.

 

1 tanke kring ”Svenska minsvepare (mindre) M15 – M26 (40-båtarna) under kriget. Del 7

  1. Lars-Göran Andersson

    Bra båtar kunde fortfarande varit i drift med
    sådant skrovmaterial ,
    jag låg på m15 sommaren 1962 vi fick nya
    Scania ombord fantastisk båt vi gick som
    Övningsfartyg utanför Berga , tillsammans med
    M16
    Skroven håller i hundratals år, det går alltid
    Att modernisera allt annat ombord, jag anser att
    Det är tjänstefel att ta bort sådana skrov!
    Vi måste spara på pengarna för att kunna
    Öka på andra båtar.

    Svara

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *